زبان های مورد نیاز برای ساخت سایت حرفه ای
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
با سلام خدمت کاربران گرامی مدیر وبلاگ هستم لطفا برای هرچه بهتر شدن سایت نویسنده ی ما شوید
زبان های مورد نیاز برای ساخت سایت حرفه ای
نوشته شده در شنبه 3 اسفند 1398
بازدید : 45
نویسنده : Ali Mashayekhi

اولین زبان اساسی مورد نیاز ، HTML

دانستن HTML به عنوان زبان اصلی ایجاد صفحات وب کاملا الزامی است، بطوریکه استفاده از دیگر زبان‌های برنامه نویسی تحت وب بدان مرتبط است.

HTML
البته HTML را نمیتوان یک زبان برنامه نویسی یاد کرد، اما در هر صورت برای ایجاد ساختار کلی یک سند به عنوان ظاهر وب سایت ، به دستورات HTML نیاز خواهد بود و مابقی کدها، متشکل از دستورات زبان های برنامه نویسی دیگر در بین کدهای HTML قرار خواهند گرفت.

دومین زبان اساسی مورد نیاز ، CSS

استفاده از HTML بدون CSS ، صفحاتی با ظاهری کامل ساده و بسیار ناکارآمد را به ما تحویل می دهد، درست همانند شکل زیر

using html without css
CSS به عنوان زبان استایل دهی به سند HTML مورد استفاده قرار می گیرد تا نحوه نمایش المان های قرار داده شده در این فایل توسط ما مشخص شوند.قرار دادن تصویر پس زمینه، تعیین فونت و سایز و رنگ متن را از جمله کاربردهای بی شمار CSS می توان نام برد.
چه زمانی جوملا بهترین پلتفرم برای طراحی سایت شما است؟

سومین زبان برنامه نویسی اساسی مورد نیاز ، JavaScript

با استفاده از HTML و CSS تنها می توان ظاهر وب سایت را بصورت استاتیک تشکیل داده و قابلیت خاصی به کاربر داده نمی شود، به همین دلیل است که در ابتدا گفتیم HTML و CSS را به عنوان زبان برنامه نویسی نمی‌شناسند.فرص کنید که میخواهید یک گالری تصاویر برای نمایش عکس بصورت اسلاید در وب سایت قرار داده و یا برای دریافت نظرات و پیشنهادات کاربران، یک فرم تماس در صفحه ای قرار دهید.

javascript
آنطور که مشخص است موارد یاد شده هرگز جزء قابلیت های عادی که طی آن ها المانی ساده شامل متن یا عکس را در وب سایت به نمایش می‌گذاریم نبوده و نیاز به برنامه نویسی سمت کاربر دارند، بدین معنی که تمامی اعمال یاد شده باید در مرورگر تفسیر شده و به نمایش دریایند.

چهارمین زبان برنامه نویسی اساسی مورد نیاز ، PHP

البته ، پردازش های دیگری نیز وجود دارند که در پشت پرده صورت پذیرفته و سمت کاربر نیستند.اجازه بدهید با ذکر یک مثال این مورد را شرح دهیم.موقعیتی را در نظر بگیرید که در آن نیاز به قرار دادن یک فرم برای دریافت نظرات کاربران دارید.در چنین وضعیت با استفاده از کدهای HTML ساختار فرم را تشکیل داده و به کمک CSS ظاهر آن را زیبا می کنید.اما برای اینکه فیلدهای پر شده توسط کاربر بعد از زدن دکمه ارسال پردازش شوند، به استفاده از کدهای JavaScript نیاز خواهید داشت.

اما کدهای JavaScript که داخل مرورگر عمل پردازش را انجام می دهند، اطلاعات تفسیر شده را برای انجام عملیات های بعدی (ذخیره شدن فرم ارسالی در وب سایت شما و دیده شدن در پنل مدیریت ، ارسال ایمیل به کاربر و…) به کجا باید بفرستند؟

php
در اینجا نقش کدهای PHP و سمت سرور مشخص می شوند. تمامی اطلاعات فرم توسط JavaScript به سرور ارسال شده و در آنجا داخل کدهای PHP تفسیر می شوند و پاسخ مجددا به سمت کاربر (مرورگر) ارسال می شود.
در این مثال به وضوح مشخص شد که منظور از کدنویسی سمت کاربر (با جاوااسکریپت) و همچنین کدنویسی سمت سرور (با PHP) چیست.

پنجمین زبان برنامه نویسی اساسی مورد نیاز ، MySQL

تمامی محتوای وب سایت باید در محلی به نام دیتابیس (پایگاه داده) ذخیره شوند تا به صورت دسته بندی شده و مرتب در مواقع ضروری مورد استفاده قرار بگیرند.زبان برنامه نویسی پایه و عمومی امروزی برای تشکیل و سپس مدیریت پایگاه داده Mysql است که باید نسبت به فراگیری آن نیز اقدام کنید.

سایر زبان های برنامه نویسی

برای برنامه نویسی سمت سرور، زبان های برنامه نویسی دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، اما زبان سمت سرور غالب که بطور گسترده امروز مورد استفاده قرار می گیرد، PHP است.از دیگر موارد موجود می توان به Java ، Perl ، Python و همچنین Asp اشازه کرد که در این میان ASP زبان برنامه نویسی سمت سرور اختصاصی مایکروسافت بوده و استفاده از آن برای شما بدون هزینه نخواهد بود، درحالی که PHP یک زبان کاملا عمومی و متن باز است.
همچنین در نظر داشته باشید برای کار با ASP مایکروسافت، باید به جای MySQL که ابزاری رایگان و متن باز است،SQL که مجددا محصول خود مایکروسافت است را فرا بگیرید.

منبع: https://inten.asia



:: برچسب‌ها: زبان برنامه نویسی سایت , طراحی سایت , ساخت سایت , زبان مورد نیاز ساخت سایت , زبان های مورد نیاز ساخت سایت , با چه زبان هایی سایت خود را بسازیم ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: